هفتگانه قدیمی ترین ها
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

1.قدیمی ترین مدرسه ای که هنوز دایر است مدرسه کینگ در شهر کنتربوری انگلستان است که 1420 سال قدمت دارد. این مدرسه در سال 597 میلادی؛ یعنی صدسال پس از سقوط امپراتوری روم غربی تاسیس شد!

 

2.قدیمی ترین "تبلیغ" جهان به 3000 سال قبل از میلاد در #مصر برمیگردد که در خرابه های شهر تبس یافت شده. این تبلیغ برای فروش برده ای به نام "شِم" بوده است!

 

3.تحت فرمان چنگیز خان؛ مغول ها سربازان مرده آلوده به طاعون را در هنگام محاصره در منجنیق گذاشته و به داخل شهر پرتاب میکردند. این روش قدیمی ترین تجهیزات جنگی بیولوژیکی است!

 

4.سابقه کار دندانپزشکی در تمدن دره سند(پاكستان كنونى) به 9000 سال قبل بازمى ‌گردد. در قدیمی‌ ترین شکل دندانپزشکی از مته‌ های خم شده برای عمل کردن دندان استفاده میشد

 

5.قدیمی‌ ترین ذره بین جهان با قدمت 3000 سال متعلق به نمرود كه از قطعه‌ای سنگ بلور تشکیل شده است. این اختراع باستانی را "هنرى لايارد" در سال 1850 در کاخ آشوری نمرود در عراق كشف کرد.

 

6.پادشاهی دانمارک در قرن دهم میلادی توسط وایکینگ‌ها تاسیس شد و تا امروز پابرجا مانده است. در واقع کشور پادشاهی دانمارک بعد از کشور ژاپن دارای قدیمی‌ ترین خاندان پادشاهی است!

 

7.در یک کشف جالب از قبری باستانی در آلمان، کیفی زنانه از جنس چرم خالص و با تزئینات دندان حیوانات بدست آمد که 2500 سال قدمت دارد و قدیمی ترین کیف زنانه مكشوفه در جهان میباشد.

 





:: موضوعات مرتبط: , ,
با عضویت در کانال تلگرام set85@ جایزه دریافت کنید 391
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : sayeh
ت : چهار شنبه 9 فروردين 1396
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
پشتیبانی